kaunas-mene-lt

 

Po metų pertraukos grįžta šiuolaikinio meno festivalis „Kaunas mene“. Grįžta susikaupęs naujoms idėjoms, kitai koncepcijai. Šiais metais šiuolaikinio meno gerbėjus festivalis į savo renginius pakvies du kartus: vasarą ir rudenį. 

„Pažintys. Sklaida“ – su šia festivalio koncepcija organizatoriai siekia pristatyti naujus projektus, supažindinti su Kaune dar nematytais šiuolaikinio meno kūrėjais, pristatyti jaunų ir pasaulinę šlovę pelniusių menininkų kūryba, o kartu, tęsti festivalyje jau dalyvavusių autorių pristatymus. 

Kaip ir ankstesnių festivalių metu, projektai organizuojami tiek galerijose ar muziejų parodų salėse, tiek jau festivalio tradicija tapusiose Kauno miesto viešose erdvėse. Be žinomų menininkų Andzej Wajda (PL), Lena von Lapschina (AT), Stasio Žirgulio, Artūro Valiaugos, Judith Lesur (FR), žinomo kuratoriaus iš Bulgarijos Neno Belchev specialiai šiam festivaliui parengtų videomeno projektų bei perspektyviai kylančių jaunųjų Lietuvos menininkų Povilo Ramanausko, Rosandos Sorakaitės ir kt. kūrybos, festivalyje vyks ir eksperimentiniai renginiai („Kauno menininkų diena“), kurių sėkmė priklauso ne vien nuo organizatorių, bet ir pačių dalyvių. 

Išsiplėtė ir festivalio partnerių sąrašas: prie pastovių, tokių kaip Nac. M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Kauno fotografijos galerija, kavinė „Skliautas“ prisijungė naujos parodinės erdvės – „POST“ ir „Meno forma“ galerijos. 

Tikimės, jog ir šių metų festivalis patenkins lūkesčius, suteiks gerus įspūdžius ir dar labiau sutvirtins Kauno miesto, kaip šiuolaikinio meno miesto įvaizdį. 

Arvydas Žalpys,
Šiuolaikinio meno festivalio „Kaunas mene“ vadovas

 

FESTIVALIO VASAROS DALIES PROGRAMA

Birželio 26 d.

Jaunųjų menininkų projektas MITAS IR MENAS. Atidarymas 18:00 val.

Dalyvaujantys menininkai: Julija Jakilaitytė, Simonas Kuliešis, Kristina Mažeikaitė, Julija Pociūtė, Povilas Ramanauskas, Rosanda Sorakaitė, Lina Šniraitė, Vytautas Tautkevičius, Rasa Vilčinskaitė.

Galerijoje "Meno Parkas" (Rotušės a. 27).

Paroda veiks iki 07 18.

 

VIDEOHOLICA2013

Tarptautinio videomeno festivalio VIDEOHOLICA peržiūos. Kuratorius Neno Belchev (BG).

Kavinės "Skliautas" lauko kiemelyje (Rotušės a. 26).

Veiks iki 07 18.

...

Birželio 27 d.

installation wait and see veiled and unveiled portland Blue Sky fd cartier  2014

f&d cartier. PALAUK IR PAMATYSI, LIETUVA. Atidarymas 17 val.

Kauno fotografijos galerijoje (Rotušės a. 1 / Vilniaus g. 2).

Paroda veiks iki 07 27.

 

Homo ludens

Dokumentinė festivalio „Kaunas mene“ paroda. Atidarymas 18 val. 

Galerijoje „Homo ludens“ (Jonavos kultūros centre, Žeimių g. 15, Jonava).

Po metų pertraukos sugrįžtančio šiuolaikinio meno festivalio „Kaunas mene“ programoje ne tik naujų projektų, naujų kūrybinių sumanymų ir naujų menininkų pristatymas, bet ir ankstesnių festivalių istorijos sklaida. Tikslas – prisiminti ir tuo pačiu paskleisti festivalio faktą ir istoriją naujai auditorijai.

Paroda veiks iki 07 18.

...

Birželio 28 d.

KAUNO MENININKŲ DIENA. 12 - 16 val.  Organizatoriai sukvies Kauno menininkus susiburti į vieną vietą - miesto širdį. Susibūrimą lydės improvizuotos akcijos, veiks laikina menininkų skaitykla. 

Rotušės aikštėje.

 

Stasys Žirgulis. EPOCHŲ AIDAS. Skulptūrų parkas. Rotušės aikštė.

Paroda veiks iki 07 03.

...

Liepos 3 - 9 d.

Videofilmų peržiūra: Judith Lesure (FR) ir Gregoire Fabvre (FR) bei performansų programa. 

Galerijoje „Post“ (Laisvės al. 51A).

Paroda veiks iki 07 09.

 

Tolimesnė informacija apie "Kaunas mene. Sklaida. Pažintys" renginius bus skelbiama www.menoparkas.lt ir facebook.com/galerija.meno.parkas

 

Festivalio rengėjas

mp

 

Festivalio rėmėjai

pagrindiniai-logotipai 

 

Informaciniai rėmėjai

informaciniai-logai

Rėmėjai

logotipai

 


Tarptautinio videomeno festivalio VIDEOHOLICA (Varna) 2013 m. rinkinys.

Kuratorius Neno Belchev (BG).

 

ss

Anna Ádám (HU / FR). TARTUM... 2013 / 00:39

Anna Ádám savo projektuose tiria buvusių ir dabartinių Vengrijos politinių bei ekonominių įvykių poveikį ir pasekmes žmonių santykiams (“Past Perfect Continous, 2013”, “Crossed Roads”, 2013, “Sally”, 2013), taip pat gyventojų elgesio pokyčius dėl materialinių gėrybių (“Little No Things”, 2011) ir nuolatinį miesto peizažo kitimą (“The great manoeuvre”, 2012 “Closed”, 2013).
Projektas “Tar tum...” abejoja galios sąntykių evoliucija, kuri gali egzistuoti tarp autobiografinės ir bendros istorijos kaip ir atminties, atkreipia dėmesį į tai, kaip šiuolaikinėje Vengrijoje atsiranda naujos smurto, agresijos ir antisemitizmo formos. Kai kurie žmonės yra priversti prisiminti tai, ką visada norėjo pamiršti.

 

L

Lora Dimova (BG / AT ). KIAULĖS TYLĖJIMAS. 2013 / 02:58

Vakare kiaulė įsėlina į vaikų žaidimo aikštelę ir tyrinėja, kas ten vyksta. Kiaulė viena, kadangi kiaulės pernelyg purvini ir netvarkingi gyvuliai, žmonės nelinkę žaisti su kiaulėmis. Gyvulys stengiasi elgtis tyliai, kad niekas jos nepastebėtų. Kiaulė atranda, koks yra aplink gražus ir nuostabus pasaulis. Vienatvės jausmas išblėsta ir naujai atrasta laimė iškyla iš būtybės širdies.

 

P

Peter Freund (USA). STOVYKLA. 2011 / 07:13

Du pasakotojai, vienas šnekantis arabiškai, o kitas mandarinų kalba, derina orginalų ir cituotą komentarą apie politines ir teatrališkas žodžio „stovykla“ reikšmes. Filmas vizualiai panaudoja gausybę dokumentinių ir fikcinių filmų, pateikdamas netikėtas konvergencijas tarp figūros iš koncentracijos stovyklos bei stovyklavimo estetikos. Dominuojantis koliažas ir ekspozicija parodo fantazijos rolę traumatiškoje istorinėje atmintyje bei etines spalvingo malonumo šaknis.

 

A

Anna Garner (USA). NUOSEKLIOS SĄVEIKOS. 2013 / 01:54

Performatyvus videodarbas „Nuoseklios sąveikos“, vaizduoja menininkės sėkmingą penkių balionų, pripildytų pienu, susprogdinimą įsikąstu smeigtuku. Krūtų forma ir svyruojančių balionų turinys sudaro, švelnų ir motinišką santykį, tačiau antagonistinis sprogdinimo veiksmas tam prieštarauja. Nepaisant diskomforto atliekant veiksmą, kiekvienas balionas sėkmingai sprogsta ir užduotis baigiasi. Veiksmas vaizduoja bergždžią ir antagonistinį pasikeitimą tarp menininko ir objekto, abejoja tuo, kas įgyjama šių priešiškų pasikartojimų metu.

 

Ja

Johannes Hugo (DE). PRANEŠIMAS. 2010-2011 / 03:30

Videokamera yra ardoma filmavimo metu, priešais veidrodį, šalia menininko. Kol išmontuojami mechaniniai elementai, susilaikant nuo aistros neapdorotai kontrolei, video juosta toliau fiksuoja savo pačios dekonstrukciją. Tokiu atveju, formalus darbas su vaizdu prieina prie taško, kur dvi realybės būsenos pradeda jungtis ir generuoti bent jau mažiau įtakojamą procesą.

 

Nenova Mechev

Lipovansky / Nenova / Mechev (BG)

NEŽUDYKITE JOS. 2013 / 03:02 / 16:09

Mes gyvename visuomenėje, kurios vertybės yra veidmainiškas, pretenzingas, klaidingas vėjas ir rūkas. Mes darom politiką iš kultūros, bet ne kultūros politiką. Integruojame Romų tautybės žmones, o nekenčiame čigonų. Valdom erdves, o griauname mokyklas. Prietarai užtemdo ir sunaikina realybę. Ne, ne ne ... Nežudykite jos!

 

A.Rodeh

Alona Rodeh (IL). LOJANTYS ŠUNYS NEKANDA. 2012 / 07:00

Lojantys šunys nekanda yra video darbas, kurį sudaro dvi dalys – diena ir naktis. Abi dalys rodo tuščią komercinės galerijos vitriną. Galerija pateka į ciklišką procesą, kuris atrodo automatinis ir vykstantis dėl savo kaltės: nežinomas šaltinis iš viršaus meta į erdvę dūminę bombą – pamažu kiekvienas apsauginis mechanizmas (tipiškas tokioms urbanistinėms komercinėms
erdvėms) pradeda veikti, sudarydamas tarsi surežisuotą pasirodymą. Nėra jokių įsibrovėlių ar pažeidėjų, tik praeviai, nepastebintys veiksmo. Tuo tarpu, žiūrovas lieka vienintelis visos šios dramos liudininkas. Darbas buvo filmuojamas Braverman galerijoje, Tel Avive; Užsakytas Menų departamento, Tel Aviv - Yafo savivaldybės parodoje „Provincija: lankytojų
centras" (kuratorė: Leah Abir). „Lojantys šunys nekanda“ 2013 m. laimėjo antrą vietą video ir eksperimentinio filmo kategorijoje Jeruzalės kino festivalyje.

 

Marko Schiefelbein (DE). AŠ GALIU. TU GALI. 2012 / 07:25

Moteris sėdi ant sofos savo geležinį žvilgsnį sutelkus į kamerą ir staiga pradeda kalbėti. Iš jos auga apdairus ir ramus monologas, kuris išreiškia jos minčių ir idėjų pasaulį. Pradžioje nepriklausomai kuriamas, monologas pradeda painiotis savo prieštaravimuose, plėšytis tarp skirtingų požiūrių ir ideologijų. Tai frazių, paimtų iš skirtingų reklamų, rezultatas, kuris
jungiasi į nuolat vykstantį monologą. Monologą, kuris pasirodo yra valdomas ir nusavintas reklamos.

 

J

"Platus vaizdas" tiria būdą, kuriuo architektūra ir geografija gali būti lengvai įtraukiamos į besikeičiantį abtrakcijų paviršių, panaudojant skaitmenines Londono „Underground‘o“ ir Berlyno „U-bahn‘o“ nuotraukas bei garsus iš Berlyno traukinių stoties, iš to sukuriant judančių vaizdų sekas. Taip norima dekonstruoti 3D aplinką į plokščiąją perspektyvą, kuri paeiliui rekonstruotų
kritinį supratimą kalbant apie konkrečias betonines, racionalizuotas miestietiškos kartografijos erdves.

 

A.Zeghers

Sanchirchimeg Vanchinjav (MN / DE)

TANIHGUI NEGENE DOMOG. 2013 / 05:50

Diena praside rytu ir baigiasi naktimi. Ar gali dienos metas būti sulyginamas su žmonių skirtingu amžiumi? Rytas linksmas, kaip žaidžiantis vaikas, vidurdienis spinduliuojantis, lyg jauna moteris, ir vakaras, išmintingas, kaip senutė? Dienos metas įkūnija tris merginas, stovinčias plyname lauke šalia vienišos Jurtos. Kaskart vienai jų apeinant aplink Jurtą, keičiasi dienos metas. Šis pasakojimas įkvėptas senųjų mongolų tradicijų, mįslių ir legendų.

 

aaa

Aaron Zeghers (CA). ((Į SĄSTINGĮ)). 2013 / 02:45

Žiemojimo meditacija prieš sezoninę depresiją. Sukurta Franken - Milne 16 mm. stroboskopiniu LED spausdintuvu. Muzika - Sigur Ros.


cartier

 

Šveicarų menininkų pora Francoise ir Daniel Cartier (žinomi kaip F&D Cartier) tyrinėdami dvi fotografijos egzistavimui būtinas sąlygas – šviesą ir fotografinį popierių – ilgus metus kūrė fotografinius vaizdus nenaudodami fotoaparato, o ant fotopopieriaus eksponuodami atsitiktinai rastus objektus ir tokiu būdu liudydami, kad pati šviesa sukuria unikalų daiktų piešinį, nesąlygojamą jokios optikos.1995 m. pradėję kolekcionuoti 1880-1980 m. fotografinio popieriaus pavyzdžius, menininkai pastebėjo, kad net fotolaboratorijoje neapdorotas popierius savitai ir labai skirtingai reaguoja į šviesos ir aplinkos poveikį. Eksponuojant šiuos popieriaus lakštus parodinėse erdvėse natūraliai egzistuojančiomis šviesos sąlygomis, fotoinstaliacijos spalva visos parodos metu palengva kinta, tad galutinis ekspozicijos vaizdas kiekvienąkart yra kitoks ir sunkiai nuspėjamas net patiems autoriams.

F&D Cartier2013 m. meno rezidencijos metu susitikinėjo su lietuvių fotografais ir rinko iš jų užsilikusius senus šviesai jautrius fotopopierius, iš kurių ir bus sukurta ekspozicija Kauno fotografijos galerijoje. Tam, kad suvokti procesą ir pastebėti fotopopieriaus kismą, žiūrovas turi išlikti kantriu. Iš čia ir kilęs projekto pavadinimas – “Palauk ir pamatysi”.


Dokumentinė festivalio „Kaunas mene“ paroda

Homo ludens

 

Galerijoje „Homo ludens“ (Jonavos kultūros centre, Žeimių g. 15, Jonava).

Po metų pertraukos sugrįžtančio šiuolaikinio meno festivalio „Kaunas mene“ programoje ne tik naujų projektų, naujų kūrybinių sumanymų ir naujų menininkų pristatymas, bet ir ankstesnių festivalių istorijos sklaida. Tikslas – prisiminti ir tuo pačiu paskleisti festivalio faktą ir istoriją naujai auditorijai.

Festivalio organizatoriai – Kauno galerija „Meno parkas“ – parodą Jonavos galerijoje rengia neatsitiktinai. Aktyvi galerijos „Homo Ludens“ veikla jau seniai atkreipė meno mylėtojų ir menininkų dėmesį ne tik Jonavoje, bet ir kituose miestuose. Užsimezgė glaudus galerijų „Meno parkas“ (Kaunas) ir „Homo Ludens“ bendradarbiavimas, kurį puikiai iliustruoja šios dienos dokumentinė festivalio „Kaunas mene“ paroda.

Pardoje lankytojas susipažins su Jūratės Jarulytės videoprojektu „Svetimšalio išbandymas“, kuris šiuolaikinio meno festivalyje „Kaunas mene. Kalbėjimasis“ buvo rodytas2012 m. Šiame projekte menininkė analizuoja subjektyvią svetimšalio „Aš“ poziciją ir požiūrį kitoje šalyje, kitokių tradicijų visuomenėje ir jos kasdieniniame gyvenime.

Taip pat čia demonstruojami videofilmai iš tarptautinio videomeno festivalio „Videoholika“, jau eilę metų organizuojamo Varnos mieste Bulgarijoje. Festivalio „Videoholika“ atgarsiai festivalyje „Kaunas mene“ rodomi ne pirmus metus.

Taip pat, videoprogramoje lankytojai turi puikią progą susipažinti su pirmą kartą festivalyje „Kaunas mene“  rodomais prancūzų menininkės Judith Lesur animuotais videofilmais.

2012 m. festivalio programoje svarią dalį sudarė kitas festivalis. Tai performanso ir gyvo meno festivalis CREATurE Live Art (kuratorės: Vaida Tamoševičiūtė ir Daina Pupkevičiūtė). Parodos lankytojas didelio formato skaitmeninės spaudos fotografijose mato vaizdus iš pirmų dviejų performanso ir gyvo meno festivalių.

2014 metų festivalio „Kaunas mene“ tema: „Sklaida. Pažintys“. Tai reiškia ne vien platų festivalio projektų pristatymą. Tai siekis kuo daugiau informacinės medžiagos paskleisti šiuolaikiniu menu besidominčios auditorijos tarpe, įtraukiant juos į mažiau ar daugiau aktyvų dalyvavimą. Šis festivalio organizatorių siekis neaplenkia ir galerijos „Homo ludens“ lankytojų.

Parodos ekspozicijos dalį sudaro atvirutinės fotografijos iš ankstesnių festivalio projektų. Tai fotografijos, kurias Jūs – lankytojai – galite turėti. Jei randate patikusią atvirutę (fotografiją) – tiesiog paimkite ją tiesiai iš ekspozicijos, nuo sienos. Ir jos vietoje prašome Jūsų parašyti trumpą komentarą apie šią parodą, ar apie šią fotografiją. Festivalį. Kilusią nuotaiką.

Taip pat nemokamai lankytojams skiriami ankstesnių festivalių katalogai. Jei jus tai domina – tai prašome paimti.

Norisi tikėtis, jog galerijos „Homo ludens“ lankytojams ši dokumentinė festivalių „Kaunas mene“ paroda patiks. Galbūt, kai kurie iš jų apsilankys ir festivalio renginiuose Kaune. Ir mes maloniai kviečiame.

 
KRAUNASI ...