Parodos laikas: 2021 11 04–27

Vieta: Galerija „Meno parkas“ (Rotušės a. 27, 44279 Kaunas, Lietuva); „MinusZwei“ (Domgasse 6, AT1010, Viena, Austrija); „Grüntaler9“ performansų erdvė (Grüntaler Straße 9, 13357, Berlynas, Vokietija)

 


RENGINIO LAIKAS 

Lapkričio 4–27 dienomis

 

RENGINIO VIETOS 

Galerija „Meno parkas“ | Kaunas
„MinusZwei“ | Viena
www.minusoffspace.com
„Grüntaler9“ | Berlynas
www.gruentaler9.com

 

PROGRAMA 

KAUNAS

Galerija „Meno parkas“ (Rotušės a. 27, 44279)
Lapkričio 4–12 dienomis | Atidarymas: Lapkričio 4 d. 18 val.
 Videoprograma | Paroda 

Lapkričio 4–27 dienomis
 Dalis videoprogramos bus prieinama: vimeo.com/menoparkas

 

VIENA

„MinusZwei“ (Domgasse 6, AT1010)
Lapkričio 13–19 dienomis
 Videoprograma | Paroda

Rėmėjai: Meksikos kultūros institutas ir Vienos taikomojo meno universitetas

 

BERLYNAS

„Grüntaler9“ performansų erdvė (Grüntaler Straße 9, 13357)
Lapkričio 27 d.
 Videoprograma | Paroda
 Nathalie Anguezomo Mba Bikoro gyvas performansas
 Diskusija | Susitikimas su menininke

Kuruojama kartu su Teena Lange ir Adriana Disman

 

RENGINIO DALYVIAI 

Larysa Bauge (BY), Surya Tüchler (DE), Isabel León (ES), Alice De Visscher (BE), Alejandra Herrera Silva (CL), Anaïs Héraud-Louisadat (FR), Regina Jose Galindo (GT), Ruth Biene (DE), Casey Jenkins (AU), Nathalie Anguezomo Mba Bikoro (GA), Dyana Gravina (IT), Nel Acosta Bravo (VE), Johanna Folkmann (AT), Nancy Gewölb (CL), Alexia Miranda (SV), Marija Griniuk (LT)

 

S MOM sparčiai auga ir šiemet pristatome jau 16 nuostabių menininkių, bei po vieną projekto kuratorių – Vaidos Tamoševičiūtės ir Guadalupe Aldrete darbą. Mes kuriame šį tarptautinį tinklą, norėdamos palaikyti ryšį, priklausyti, teigti savo gentį per performanso meną, skatindamos kalbėti nutolusiomis (ne)motinystės temomis.

Šioje atrankoje rodomuose kūriniuose atsiskleidžia du paraleliniai informacijos sluoksniai. Viename – konceptualus meninis turinys, kuriame autorės atskleidžia savo santykį su (ne)motinyste, su tuo susijusias išorines ir vidines įtampas, pavyzdžiui, santykį tarp savęs ir "produkto" (taip kai kuriose ispaniškai kalbančiose šalyse vadinamas naujagimis), taip pat daugeliu atvejų apie smurtą (psichologinį ir fizinį), kurį patiria nėščios moterys. Kitame – subtiliai ir beveik nepastebimai kiekvieno vaizdo įrašo techniniai aspektai atspindi sudėtingas ir dažnai nesaugias aplinkybes, kuriomis kai kurių menininkių, ypač motinų, darbai yra sukurti ir rodomi.

Kai kuriuose kūriniuose juntama izoliacijos atmosfera. Kūnai trokšta gyvo ryšio ir auditorijos; nors naujoms mamoms šis jausmas buvo pažįstamas dar prieš pandemiją, COVID izoliaciją pavertė visuotinu jausmu. Ieškodamos naujų įkūnijimo būdų, kurdamos kamerai, net, kai kūno kaip veikėjo nebelieka, jis jaučiamas šsišaknijęs žvilgsnyje, erdvės pajautime, kartais nebeegzistuojančio performanso kūrėjo.

Motinos, (ne)motinos, sužeisti vaikai kiekviename iš mūsų. Įvairios temos ir požiūriai, kurie svarbūs, kurie yra mūsų visuomenės veidrodis, tačiau taip menkai pažinti ir matomi. Mes manome, kad apie šiuos mūsų gyvenimo aspektus reikėtų kalbėti garsiau, išdidžiau, drąsiau. Pratęsimai, kuriuos leidžiame iš savęs, jungia mus su kitais. Moters gyvenimo ciklai – nesvarbu, motinų, ar ne, turi jungtį - bendrą kūrybos kalbą, kurios mūsų kūnai trokšta labiausiai. Taip mes paliekame savo mažus rūpesčio pėdsakus.

 

Iliustracija | Ruth Biene performansas „ROOTS“. Nuotraukos autorė Sapphira Sen-Gupta Marples ↓ 

KRAUNASI ...