Rugsėjo 8-11 dienomis galerija „Meno parkas“ pirmą kartą dalyvaus šiuolaikinio meno mugėje „viennacontemporary 2022“ (Austrija) ir pristatys keturių lietuvių menininkų – Aušros Andziulytės, Agnės Jonkutės, Jono Gasiūno ir Eglės Ulčickaitės kūrinius.

 

Galerijos „Meno parkas“ stendas: C1

Renginio laikas: 2022 rugsėjo 8–11 d.

Vieta: Kursalon Vienna (Johannesgasse 33, 1010 Viena, Austrija)

 

Galerijos stende bus pristatyti tapytojos Aušros Andziulytės (g. 1961) kūriniai iš ciklo „Rapsodija Kuršių Nerijai“. Menininkės kūryba pasižymi sodriomis spalvomis, laisva tapyba, gamtos (jūros, kalnų, miškų) motyvais. Erdvė ir šviesa menininkei yra du svarbiausi dalykai, kuriuos ji visada stengiasi perteikti savo darbuose. Mugėje eksponuojami kūriniai ne išimtis, juose autorė fiksuoja Kuršių Nerijos krašto vaizdinius, išskirtinius tiek savo struktūra, spalva, ritmika bei visumos derme ir kurie įkvepia autorę nuolatos ieškoti vizualių tapybinių sprendimų jiems perteikti.

Eglės Ulčickaitės (g. 1989) kūrybos išskirtinumas – gaivūs, subtilaus kolorito, rodos, lengva ranka užtepti paveikslai, vaizduojantys kasdieniškus, atpažįstamus daiktus ir vietas, per kuriuos tyrinėjamas asmeninės atminties ir laiko fenomenas. Mugėje „viennacontemporary“ eksponuojami menininkės piešiniai, akvarelės ir nedidelio formato tapybos darbai. Nepaisant mažo formato – subtilūs, jausmingi kūriniai puikiai atspindi vidinį autorės pasaulį.

Ekspozicijoje lankytojai taip pat galės pamatyti naujausią tapytojos Agnės Jonkutės (g. 1974) akvarelių seriją sukurtą pačioje 2022-jų pradžioje, tik prasidėjus karui Ukrainoje. Nežinia dėl rytojaus, baimė dėl savęs ir artimųjų, mintys apie žūstančius žmones – daugelį gyvenančių Lietuvoje įstūmė į paralyžiaus būseną, o kasdienes veiklas pavertė beprasmiškomis. Šios minimalistinės akvarelės tai konceptuali menininkės saviterapija – mąstant apie nežinią ir pažeidžiamumą, trapų santykį tarp „aš“ ir „kitas“. Toks subtilus santykio, atmosferos fiksavimas būdingas visai autorės kūrybai.

Jonas Gasiūnas (g. 1954) – šiuolaikinės tapybos kūrėjas, eksploatuojantis piešimo degančios žvakės liepsna bei dūmais techniką. Savo darbuose menininkas degimą naudoja kaip efemeriškumo priemonę – dideli Gasiūno drobių formatai provokuoja suvokėją, juodi, degančios žvakės palikti, brūkšniai formuojantys piešinį, atlieka tam tikrą fikcijos vaidmenį. Patraukus jį nuo paveikslo paviršiaus lieka formalus, bet neinformatyvus dažo plotas, reflektuojantis dalį realybės. Savo kūryba menininkas eksponuoja skepticizmą objektyvios realybės pripažinimui. „Piešimas dūmais“ pasiteisino kaip tinkama, o gal ir ideali priemonė atvaizduoti matomas formas ir mesti iššūkį jų egzistavimui. Mugėje „viennacontemporary“ pristatomas kūrinys pavadinimu „Eglės ežeras“ (2017), autorius apie šį darbą sako:Kažkada patirtas prisiminimas nėra amžinas, net jei jis labai asmeniškas. Atkurti buvusio laiko neįmanoma, bet sukurti iliuzinį paveikslo laiką galima. Iliuziniame laike apgyvendinta mergina, kabanti virš ežero, yra tikra. Tai gali paliūdyti ją stebintys dronai.“

 

Galerijos dalyvavimą šiuolaikinio meno mugėje „viennacontemporary 2022“ iš dalies remia Lietuvos kultūros taryba.

 

KRAUNASI ...